Vés al contingut
Mercabarna
mercabarna
memòria
2016
la ciutat que ens alimenta
Arxiu
  • Català
  • Castellano
  • 2014
  • 2015
  • 2016

Formulari de cerca

  • Presentacions
  • Fets destacables
    • Dinàmica
    • Propera
    • Solidària
    • Sostenible
  • Dades de comercialització
    • Mercat Central de Fruites i Hortalisses
    • Mercat Central del Peix
    • Mercabarna-flor
    • Escorxador
    • Zona d'Activitats Complementàries
    • Accessos a Mercabarna
  • Estats financers
  • Annex
    • Òrgans de representació
    • Relació de personal
    • Associacions empresarials de Mercabarna
  • Arxiu
    Home > Fets Destacables > Propera
Anterior
propera
4.000 persones participen en la 2a Cursa Mercabarna
Següent
propera
Més presència als mitjans de comunicació

Mercabarna participa en fires del sector agroalimentari

Continguts extra
Galeria de fotos
Més informació

La principal cita de l’any va ser el saló biennal Alimentaria, celebrat a Barcelona del 25 al 28 d’abril, que es va tornar a convertir en l’aparador de les novetats i darreres tendències en alimentació i begudes.

Fira Alimentaria (Barcelona, del 25 al 28 d’abril)

La fira, en xifres

3.800

expositors

140.000

visitants, un 30% internacionals

Els objectius

  • Divulgar les accions que duu a terme Mercabarna en els àmbits de responsabilitat social corporativa, com la col·laboració amb el Banc dels Aliments, la lluita contra el malbaratament alimentari, els projectes en matèria de sostenibilitat, les Beques Mercabarna o les campanyes infantils de promoció dels hàbits de vida saludable.
  • Ressaltar les iniciatives que fomenten la competitivitat de les empreses, com els premis ‘Mercabarna Innova’ i els estudis de l’Observatori de Tendències.
  • Posar en valor l’oferta i la qualitat del producte de proximitat.

DESTAQUEM!

  • Durant la fira, Mercabarna va organitzar dues accions:
    • 1. Roda de premsa de presentació del premi de fotoperiodisme ‘Mercabarna Enfoca’. Llegeix la notícia
    • 2. Celebració de la quarta jornada de l’estudi de l’Observatori de Tendències, en la qual es va donar a conèixer un estudi sobre l’e-commerce en el sector alimentari (27 d’abril).Llegeix la notícia
  • Mercabarna va aportar 500 broquetes de fruita per als participants del Congrés Internacional de la Dieta Mediterrània, i fruites i hortalisses a granel i de IV gamma per a l’espai de degustació gastronòmica “Espanya, el país dels 100 formatges”.
  • Catorze empreses de Mercabarna van presentar la seva oferta i les novetats en productes i packaging en un estand a l’Alimentaria.
    • Del sector carni: Carns Catalana Pallejà, Sucarn, Carns B, Schara i Companyia General Càrnia.
    • De peix i marisc: Espai Tonyina i Gran Blau.
    • Del sector hortofructícola: Nice Fruit i Laumont.
    • D’altres sectors d’activitat: Petit Forestier, Frigorífics Ferrer, Grup Miquel i Frit Ravich.

A més, Mercabarna va participar en les fires del sector hortofructícola Fruit Logistica (Berlín) i Fruit Attraction (Madrid), on va reforçar el seu posicionament com a Hub Alimentari del Mediterrani, una plataforma líder de distribució d’aliments frescos, així com l’àmplia varietat i qualitat dels productes que s’hi comercialitzen.

Llegeix la notícia sobre la presència de Mercabarna a l’Alimentaria 2016

Llegeix la notícia sobre els projectes presentats per les firmes de Mercabarna a l’Alimentaria

Galeria de fotos
  • Estand de Mercabarna a la fira Alimentaria.
  • Estand de Mercabarna a la fira Alimentaria.

Fruit Logistica (Berlín, del 3 al 5 de febrer)

Mercabarna va participar en aquesta fira de referència del sector hortofructícola amb un estand compartit amb el Gremi de Majoristes de Fruites i Hortalisses (AGEM), Port de Barcelona i la naviliera Grimaldi Lines.

La fira, en xifres

2.891

expositors de 84 països diferents

70.000

visitants de 130 països diferents

Els objectius

  • Posar en relleu el paper de Mercabarna com a Hub Alimentari del Mediterrani, una plataforma líder de distribució de fruites i hortalisses del sud d’Europa.
  • Mostrar l’àmplia oferta de productes i serveis de les més de 150 empreses hortofructícoles que operen en el Mercat.

DESTAQUEM!

  • Es van establir 50 contactes comercials amb potencials compradors de Romania, Croàcia, Eslovàquia, Grècia, Malta i Anglaterra, a més de sis empreses del sector logístic. A partir d’aquesta experiència es va organitzar una missió comercial inversa el 22 de juny, en què una desena d’empreses europees van visitar Mercabarna.
  • Deu empreses de Mercabarna van ser expositores a la fira: Hermanos Fernández, Nufri, Frutas Diego Martínez e Hijos, Kopalmeria, Naranjas Torres, Frutinter, Gemüsering Gastronomia, Joaquim Llusar i Savasum. A més, deu empreses del recinte van fer servir l’estand de Mercabarna com a lloc de trobada amb els seus clients.

Llegeix la notícia sobre la participació de Mercabarna a Fruit Logistica

Estand de Mercabarna a la fira Fruit Logistica de Berlín.

Fruit Attraction (Madrid, del 5 al 7 d’octubre)

Mercabarna, l’Associació d’Empresaris Majoristes (AGEM) i el Port de Barcelona van participar en la vuitena edició d’aquesta fira, que s’ha consolidat com una de les cites nacionals i internacionals més importants del sector hortofructícola.

La fira, en xifres

1.238

empreses expositores de 25 països diferents

58.150

visitants de 102 països diferents

Els objectius

  • Potenciar el paper de Mercabarna com a principal plataforma d’importació i exportació de productes hortofructícoles del Mediterrani.
  • Posar en relleu l’àmplia oferta de fruites i hortalisses de les empreses de la Unitat Alimentària.

DESTAQUEM!

  • L’estand va acollir les trobades B2B entre empreses del recinte i compradors potencials d’Irlanda, Anglaterra, Escòcia o Malta. Aquestes accions es van organitzar de manera conjunta entre Mercabarna i l’AGEM per potenciar el vessant exportador de les firmes del recinte.
  • Mercabarna va participar en dos esdeveniments celebrats durant la fira:
    • En el marc de la jornada de commemoració del 50è aniversari de Mercasa, el director general de Mercabarna, Josep Tejedo, va fer una xerrada sobre els reptes de futur de les Mercas.
    • En el Fòrum Innova, Mercabarna va presentar una ponència sobre les oportunitats de negoci de la venda de productes frescos per Internet, arran de l’estudi presentat per l’Observatori de Tendències.
  • Divuit empreses de Mercabarna hi van participar amb un estand propi: Bargosa, Central Dica, CMR Group, Cultivar, Frutas Escrig, Frutas E. Sánchez, Frutinter, El Zamorano, Frutas Diego Martínez e Hijos, Kopgavà, Hermanos Fernández, Laumont, Llorens Capdevila, Naranjas Torres, Nufri, Torribas, Visa Fruit i Àngel Mir.

Llegeix la notícia sobre la presència de Mercabarna a Fruit Attraction

Stand de Mercabarna en la feria Fruit Attraction de Madrid.
  • Presentacions
  • Fets destacables
    • Dinàmica
    • Propera
    • Solidària
    • Sostenible
  • Dades de comercialització
    • Mercat Central de Fruites i Hortalisses
    • Mercat Central del Peix
    • Mercabarna-flor
    • Escorxador
    • Zona d'Activitats Complementàries
    • Accessos a Mercabarna
  • Estats financers
  • Annex
    • Òrgans de representació
    • Relació de personal
    • Associacions empresarials de Mercabarna
www.mercabarna.es
Avís legal · Contacte