Mercat Central del Peix
Tant el volum global de comercialització com el preu mitjà dels productes del Mercat Central del Peix han augmentat durant el 2015 en relació amb l’exercici anterior.
73.288tones comercialitzades(+2,4% respecte al 2014) |
7,03€/kg (preu mitjà)(+6,8% respecte al 2014) |
Per què pugen les vendes?
- Un dels fets que explicaria aquest augment seria la recuperació de la confiança dels consumidors, gràcies a la certa sensació de millora de la situació econòmica.
- Cal destacar també la incidència que ha tingut l’increment de les compres del sector HORECA al Mercat.
Producte fresc
S’han venut 61.787 tones de peix, marisc i productes varis de fresc a una cotització mitjana de 6,80 €/kg. En comparació amb l’exercici anterior, ambdues xifres suposen un increment del 2,4% en el volum comercialitzat i del 8,1% en el preu mitjà.
Productes frescos més comercialitzats durant el 2015 | |||
---|---|---|---|
Salmó | 5.654 tones | ||
Lluç de palangre nacional | 4.172 tones | ||
Musclo | 4.005 tones | ||
Rap nacional | 3.420 tones | ||
Musclo de roca | 3.324 tones |
Producte congelat
S’han comercialitzat 11.289 tones, un increment de prop del 2% en relació amb el 2014. Per altra banda, també ha augmentat el preu mitjà, que durant el 2015 es va situar en els 8,21 €/kg, un 1,61% més que l’exercici anterior.
Per què puja el tonatge de congelat?
- Les empreses han començat a introduir innovacions com ara la comercialització de nous productes, adaptats sobretot a les necessitats del sector HORECA.
- En referència al tipus de producte congelat, el grup dels cefalòpodes, format per calamars, sípies i pops, protagonitza l’augment més important en vendes, amb una pujada del 8% en relació amb l’exercici anterior.
Productes congelats més comercialitzats durant el 2015 | |||
---|---|---|---|
Gamba llagostinera | 847 tones | ||
Calamar nacional | 779 tones | ||
Sèpia neta granissada | 769 tones | ||
Gamba vermella | 460 tones | ||
Calamar indi | 402 tones |
Orígens dels productes frescos
El 59,3% del producte comercialitzat al Mercat és d’origen nacional, mentre que el d’importació representa el 40,7% del global.
Producte nacional
Principals orígens dels productes frescos nacionals (2015)*
Producte d’importació
Principals orígens dels productes frescos d’importació (2015)*
- En aquest grup cal destacar sobretot Noruega i Turquia, que des de fa relativament poc temps han guanyat força al Mercat, principalment com a exportadors de peix de piscifactoria.
- El salmó és el producte fresc més venut durant el 2015 i gairebé tot el que es comercialitza al Mercat prové de Noruega. Precisament, la venda de salmó s’ha incrementat en un 13,2% en relació amb l’exercici anterior.
- Per altra banda, Grècia ha perdut pes com a exportadora de producte d’aqüicultura, posició que actualment ocupa Turquia, amb productes com l’orada i els llobarros.